Harmony kikker

Harmony

Als de kikker tot prins wordt gekust

De Belgisch-Nederlandse consultancy-groep Harmony adviseert al sinds 1994 zijn klanten bij het realiseren van ingrijpende veranderingen in hun business- of IT-model. De groep is ontstaan als adviesbureau voor de bank- en verzekeringssector, maar is nu ook actief in bijvoorbeeld de retailsector en voor woningcorporaties. Het expertenteam van Harmony kan bogen op een brede waaier aan competenties, van managementadvies tot het effectief opleveren van projecten.

Uitdaging

Harmony wilde een nieuwe huisstijl. Bijzonder aan deze opdracht voor Hands was de vraag om de drie bestaande divisies – software-implementatie, document management en consultancy – qua beeldvorming en communicatie op een coherente manier daarop te laten aansluiten. Ook de bundeling van de expertise uit de drie divisies, in het kader van veranderingsmanagement, moest beter tot uiting komen.

De Hands-on aanpak

Harmony profileert zich nu als dé specialist in ‘change management’. Die boodschap heeft Hands vertaald in een origineel en krachtig beeld: dat van de kikker die tot prins gekust wordt. Van transformatie gesproken! De hoogdravende communicatie die vaak in de sector wordt gehanteerd, is vervangen door nuttige en directe no-nonsense-informatie. De drie divisies kregen een eigen identiteit, inclusief website en corporate story, en een onderscheidende naam die past in de nieuwe huisstijl. Het nieuwe concept – zowel in beeld als tekst – komt duidelijk terug op de website, op sociale media, in advertenties, op beursstanden, in direct mailings met een gadget…