Harmony kikker

Harmony

RAPIT
Beestig goede IT

Wat associeer jij met een konijn? Schattig, lange oren, wortels? De clichés dus. Maar bij Hands doen we niet aan clichés. 😉 Wij associëren een konijn met IT. Het is snel, wendbaar en je beleeft er plezier aan. Daarom kozen we ook voor een konijn als centraal element in de branding van Rapit, een nieuw product van Harmony. Met dit platform kun je snel moderne instrumenten bouwen om je activiteiten te boosten. Wij verzorgden de volledige communicatie: van logo tot website. En dat ging zeker niet rap rap: konijnen zijn nu eenmaal niet de meest statische fotomodellen… Of het ons uiteindelijk gelukt is, kan je zien in onze making of-video.

Bekijk hier de making of

 

Als de kikker tot prins wordt gekust

De Belgisch-Nederlandse consultancy-groep Harmony adviseert al sinds 1994 zijn klanten bij het realiseren van ingrijpende veranderingen in hun business- of IT-model. De groep is ontstaan als adviesbureau voor de bank- en verzekeringssector, maar is nu ook actief in bijvoorbeeld de retailsector en voor woningcorporaties. Het expertenteam van Harmony kan bogen op een brede waaier aan competenties, van managementadvies tot het effectief opleveren van projecten.

Uitdaging

Harmony wilde een nieuwe huisstijl. Bijzonder aan deze opdracht voor Hands was de vraag om de drie bestaande divisies – software-implementatie, document management en consultancy – qua beeldvorming en communicatie op een coherente manier daarop te laten aansluiten. Ook de bundeling van de expertise uit de drie divisies, in het kader van veranderingsmanagement, moest beter tot uiting komen.

De Hands-on aanpak

Harmony profileert zich nu als dé specialist in ‘change management’. Die boodschap heeft Hands vertaald in een origineel en krachtig beeld: dat van de kikker die tot prins gekust wordt. Van transformatie gesproken! De hoogdravende communicatie die vaak in de sector wordt gehanteerd, is vervangen door nuttige en directe no-nonsense-informatie. De drie divisies kregen een eigen identiteit, inclusief website en corporate story, en een onderscheidende naam die past in de nieuwe huisstijl. Het nieuwe concept – zowel in beeld als tekst – komt duidelijk terug op de website, op sociale media, in advertenties, op beursstanden, in direct mailings met een gadget…