Limburg Vakantiegids

Limburg wordt een succesvol ‘merk‘

Toerisme Limburg is voor de provincie wat het Vaticaan is voor de christelijke wereld: een drijvende kracht die richting geeft. Maar ook een motor die toeristische inkomsten genereert voor handelaars in de regio. Toerisme Limburg is een onmisbare schakel in de uitbouw van de vrijetijdseconomie. Sedert 2006 werkte Hands al sporadisch voor Toerisme Limburg. Vanaf 2015, het jaar waarin de ‘Limburg Vakantiegids’ het licht zag, werd de samenwerking intensiever.

De uitdaging?

Toerisme Limburg werkte met een vijftigtal (!) afzonderlijke brochures voor toeristische attracties en regio’s in de provincie. Waarom geen handig boek uitgeven in plaats van die vele brochures? Een stuk handiger en zo zou Limburg ook als ‘merk’ gepromoot worden.

limburg vakantiegids2017 cover

De Hands-on-aanpak

Vanuit dat idee werkte Hands voor Toerisme Limburg vertrekkend van een leeg blad een nieuwe, participatieve formule uit: lokale besturen en individuele uitbaters kregen de gelegenheid om volgens vaststaande formats te adverteren in het boek. De zo opgebouwde en goed gestoffeerde Limburg Vakantiegids was een instant succes. Dat komt niet zomaar uit de lucht gevallen: een leuke TV-spot, wervende krantenbijlages en volgehouden advertentiecampagnes hebben het terrein voorbereid. Hands kreeg ook de opdracht om de edities 2016 en 2017 uit te werken. De boeken, die andere provincies Limburg benijden, worden nu op 350.000 exemplaren gedrukt.

limburg vakantiegids 2017 binnenkant
toerisme limburg vakantiegids auto
Cover Limburg Vakantiegids 2017